SZKOx PODSTAWOWA W 名IERZAWIE
 

  MENU:

powrót

Nauka programowania



Baza narz璠zi TIK

www.aplikacje.edu.pl


Polecane serwisy:

www.APLIKACJE.EDU.PL

inne:


EDUNEWS.PL

EDUPUBLIKACJE

EDUSTORE.EU

FUNDACJA THINK!

FUTUREDU

http://www.edudoskonalenie.pl/

http://terazedukacja.edu.pl/

http://www.superbelfrzy.edu.pl/

http://www.thinkglobal.pl/

https://www.flickr.com/photos
/futuredu/

http://www.code.org

  TIK - Technologie Informacyjno-Komunikacyjne
 

TIK W NAUCZANIU

Aplikacja dzia豉 w nast瘼uj帷y sposób: po wej軼iu na stron www.kahoot.it
na rzutniku wy鈍ietlane zostaje pytanie i proponowane odpowiedzi na nie
z przypisanymi do nich kolorowymi znaczkami. Uczniowie wchodz na stron
www.kahoot.it,
a nast瘼nie wpisuj pin, który wy鈍ietla si na ekrani oraz swój pseudonim (nick).
Na swoim ekranie widz kolorowe pola. Ich zadaniem jest zaznaczenie
poprawnej odpowiedzi. Po ka盥ym pytaniu prezentowane s aktualne wyniki.

LINKI:

www.create.kahoot.it (tworzenie quizów) oraz www.kahoot.it (uruchamianie quizów).
Przyk豉dowy quiz "Tabliczka mno瞠nia"
.


Co to jest TIK?

Pod poj璚iem technologii informacyjnych i komunikacyjnych
(w skrócie TIK, z ang. Information and communication technologies (ICT),
zwane zamiennie technologiami informacyjno-telekomunikacyjnymi,
technikami informacyjnymi lub teleinformatycznymi) kryje si rodzina technologii przetwarzaj帷ych, gromadz帷ych i przesy豉j帷ych informacje w formie elektronicznej.

Jeste鄉y cz窷ci rozwini皻ego spo貫cze雟twa informacyjnego, czyli takiego
które korzysta ze wspólnej przestrzeni informacyjnej, z us逝g administracji publicznej,
które s w pe軟i dost瘼ne on-line.
Charakteryzuje si ono
przygotowaniem i zdolno軼i do u篡tkowania systemów informatycznych
i wykorzystywania us逝g
telekomunikacyjnych
do przekazywania i zdalnego przetwarzania informacji

Istotnym wska幡ikiem jest równie poprawa jako軼i 篡cia,
wdro瞠nie technologii informacyjno komunikacyjnych umo磧iwia bowiem
wprowadzenie nowych us逝g zdrowotnych czy spo貫cznych.


PADLET

Padlet to program do tworzenia wirtualnej „軼iany”,
na której mo瞠sz zawiesza adresy stron internetowych, obrazki, zdj璚ia.
Jednym s這wem pomaga porz康kowa i grupowa tematycznie
ró積e zasoby i udost瘼nia je w sieci.

Mo積a te padlet potraktowa jako  miejsce gromadzenia linków czy innych materiaów
zwi您anych z danym tematem czy przypisanym do danej klasy
jako aktualna tablica z wiadomo軼iami, tablica zwi您ana z danym dzia貫m czy omawian lektur. 

Mo積a j potraktowa jako miejsce, gdzie uczniowie wypowiedz si na okre郵ony temat,
opowiedz o sobie, czy zrobi wspólny projekt, wymieni si materia豉mi czy pomys豉mi.

Korzystanie z padleta jest na tyle proste i intuicyjne, 瞠 wystarczy krótkie szkolenie,
by uczniowie czy nauczyciele sobie z nim poradzili. Podzielenie si linkiem do padleta
bez opcji zmieniania postów czy komentowania
pozwoli na wy鈍ietlenie przez inne osoby tablicy z przygotowanymi materia豉mi,
linkami czy wiadomo軼iami, zgromadzonymi w jednym miejscu.

Aby rozpocz望 tworzenie swojej wirtualnej tablicy, wejd na http://pl.padlet.com/.
Po zalogowaniu i utworzeniu tablicy, kliknij dwa razy na t這,
aby zacz望 dodawa kolejne elementy. Wielk zalet Padleta jest
nie tylko 豉two嗆 obs逝gi, ale te mo磧iwo嗆 wspó速worzenia go przez kilka osób.

Jak wykorzysta Padlet w szkole? Oto kilka pomysów:

 
    przestrze do gromadzenia materiaów do pracy w grupach lub metod projektu,
    bank ciekawych cytatów/filmów/zdj耩/stron do zaj耩,

    tablica tematyczna ze zgromadzonymi materia豉mi wokó jednego zagadnienia dla uczniów
- np.: chc帷ych poszerzy swoj wiedz lub jako element odwróconej klasy,

    miejsce na informacj zwrotn do wykorzystania pod koniec zaj耩;
zestawienie refleksji i wra瞠 po zorganizowanej akcji/ debacie/ lekcji,

    afisz z linkami do prac uczniowskich, np:. do projektu,

    nietypowa prezentacja (ka盥y z dodanych elementów wy鈍ietla si jak
w prezentacji po klikni璚iu na niego, przechodzi si strza趾ami),

    miejsce, gdzie z innymi nauczycielami mo積a dzieli si
np.: polecanymi ksi捫kami, filmami do wykorzystania online,

    przestrze dla projektów mi璠zynarodowych - wspólny zbiór pomysów,
wypracowanych dzia豉, zestaw s這wnictwa.

https://www.edunews.pl/narzedzia-i-projekty/narzedzia-edukacyjne/
2929-do-czego-wykorzystac-wirtualna-tablice-korkowa

Podobnie dzia豉 program LINO - SPRAWD.


REALIZACJE

TEMAT: ZaFascynowani przyrod.



1. Zuzanna Marzec, Anna 好iecichowska, kl. VI "a").

2. Jakub Ratajski, kl. VI "a"

3. Wiktoria Dolecka i Marta Flisak (kl. VI "a").

4. Sandra Jasi雟ka i Dominika Kope (kl. VI "a").

5. Jakub Ratajski, kl. VI "a".


KAHOOT

Uczniowie naszej szko造 u篡waj wiele narz璠zi TIK-KAHOOT jest jednym z nich> KAHOOT.IT<

Aplikacja dzia豉 w nast瘼uj帷y sposób: na komputerze (rzutniku) wy鈍ietla si pytanie
i cztery kolorowe pola z czterema odpowiedziami, uczniowie wchodz na stron
www.kahoot.it, wpisuj pin, który wy鈍ietla si na rzutniku oraz nick.

Na swoim sprz璚ie nie widz pyta tylko cztery kolorowe pola. Ich zadaniem jest
zaznaczenie poprawnej odpowiedzi - liczy si czas!
Po ka盥ym pytaniu pokazuj si aktualne wyniki.

 Pobierz przyk豉dowy quiz "Tabliczka mno瞠nia".


PLIKI PDF

Dokumenty w formacie PDF mo積a edytowa za pomoc ró積ych programów:

- najnowsze wersje pakietu OFFICE ("Plik", "Otwórz", "Zapisz"),
- Foxit Advanced PDF Editor,
- PDF-XChange Editor,
- edytor online: https://www.sejda.com/pl/pdf-editor

Zamiana pliku PDF na JPG

- edytor online - https://pdf2jpg.net/ -   PDF to JPG online converter - Convert PDF to JPG - LINK

Instrukcja: Wgraj plik, a nast瘼nie pobierz go na dysk (Download).



LINKI:

NARZ犵ZIA




NAUKA PROGRAMOWANIA "SCOTTIE GO!"

Nasza szko豉 stawia na nowe technologie. Uczniowie ucz si programowania
korzystaj帷 z nowego programu pod nazw
SCOTTIE GO! (link).

Nauka programowania rozwija wiele kompetencji potrzebnych dzieciom,
pisanie programów to gimnastyka dla mózgu, pozwala wypracowa
umiej皻no嗆 efektywnego my郵enia. 
Poza tym zaj璚ia te pozwalaj uczniom rozwija
my郵enie kreatywne, doskonali umiej皻no軼i analityczne, nad捫a za post瘼em techniki
i z owoców tego post瘼u 鈍iadomie korzysta.

Nowoczesne gry edukacyjne odgrywaj wa積 rol w procesie nauczania i uczenia si,
tworz 鈔odowisko, gdzie dzieci eksperymentuj, rozwi您uj帷 wspólnie problemy, a tak瞠:

- doskonal umiej皻no軼i analitycznego i logicznego my郵enia,
- rozwijaj intuicj algorytmiczn,
- ucz rozwi您ywania skomplikowanych problemów i pracy w grupie,
- wspieraj rozwój kompetencji w zakresie nauczania programowania w edukacji wczesnoszkolnej.





DZIE BEZPIECZNEGO INTERNETU 2017

7 lutego 2017 to wa積a data w kalendarzu dzia豉 na rzecz edukacji
w zakresie bezpiecze雟twa dzieci i m這dzie篡 w internecie. To w豉郾ie wtedy
w oko這 100 pa雟twach na ca造m 鈍iecie b璠ziemy obchodzi
Dzie Bezpiecznego Internetu
.  Has貫m przewodnim nadchodz帷ego wydarzenia jest
„Razem zmieniamy internet na lepsze”.

<link>

Z okazji obchodzonego 7 lutego 2017 r. Dnia Bezpiecznego Internetu,
w ponad 100 pa雟twach na ca造m 鈍iecie, przez ca造 miesi帷 luty
podejmowane b璠 inicjatywy promuj帷e bezpieczne i pozytywne wykorzystywanie
nowych technologii przez dzieci.

ORGANIZATORZY:

        

         





 


SZKOx PODSTAWOWA W 名IERZAWIE